Kleine vastgoedbeheerder, optimale automatisering en lage kosten

Den Haag, 3 september 2018

In dit artikel leest u hoe Room-for-Rent, in samenwerking met twee nieuwkomers in de markt van vastgoedbeheersoftware, de processen heeft geautomatiseerd.

 

Als vastgoedbeheerder wil je de touwtjes stevig in handen hebben en altijd in control zijn over je portefeuille. Alleen dan kun je je huurders en opdrachtgevers met goede service bedienen.

Het liefst regel je de processen zo, dat zoveel mogelijk geautomatiseerd plaatsvindt.

 

Op het gebied van automatisering in de vastgoedbranche is steeds meer mogelijk. Waar software voor vastgoedbeheer voor kleine vastgoedbeheerders voorheen onbereikbaar was, heeft een aantal nieuwe softwareleveranciers hier met betaalbare pakketten verandering in gebracht.

 

Room-for-Rent beheert een groot aantal woningen voor internationale studenten in Zuid-Holland. Omdat studentenwoningen vaak muteren en Room-for-Rent een kleine organisatie is, zoekt het bedrijf al sinds de oprichting naar mogelijkheden om zo efficiënt mogelijk te kunnen opereren.

Het bedrijf heeft dit gerealiseerd door de systemen die voor administratief- en technisch beheer gebruikt worden, op elkaar aan te sluiten.

 

Huurders beschikken over een persoonlijke digitale omgeving waarin ze voor aanvang van de huurovereenkomst zelf de benodigde gegevens en documenten kunnen invullen en uploaden. “Ik hoef de gegevens en documenten alleen nog te controleren en te accorderen, waarna met het systeem heel eenvoudig een huurovereenkomst gegenereerd  wordt. De facturatie gaat volledig automatisch en het verwerken van de betalingen is een kwestie van de bankmutaties inlezen ”, zegt Miranda Tollenaar – mede oprichter van Room-for-Rent.

 

“Tot voor kort werden we door huurders gebeld wanneer zich een technisch mankement voordeed in één van onze panden. De meldingen registreerden we in een Excel-lijst, maar echt een goed systeem voor de opvolging ontbrak” aldus Miranda.

In de digitale klantomgeving hebben huurders nu de mogelijkheid om online melding te maken van een mankement. Deze melding komt binnen op een serviceportaal, vanuit waar de melding doorgezet kan worden naar bijvoorbeeld een loodgieter of installateur. De status van een melding is altijd inzichtelijk voor de huurder.

 

Room-for-Rent maakt gebruikt van BRIXXonline voor het administratief beheer en LOEK!-meldingen voor het technisch beheer. Beide betaalbare en gebruiksvriendelijke webbased systemen die het voor kleine en middelgrote vastgoedbeheerders mogelijk maakt om werkzaamheden te automatiseren.

 

Heeft dit artikel uw interesse gewekt en wilt u graag meer weten over BRIXXonline en LOEK!, neem dan vrijblijvend contact op voor een demonstratie.




LOEK!